Tyhjä tila on täytettävä

Tehotreeniviikko on jatkunut mukavasti. Keskiviikkona vuorossa oli selkä ja vatsatreeni päivällä ja rugbytreenit illalla. Torstaina puolestaan jalat ja syvävenyttely. Tänään pitäisi vielä treenata rinta ja olkapäät päivällä ja kädet illalla. Sitten olisi vuorossa parin päivän lepo.

Hyvin on jaksanut treenata, palautuminen on toiminut hyvin ja intoa on riittänyt. Mitään pahoja jumitiloja ei ole kehossa ollut havaittavissa. Torstain jalkatreeni oli ehkä hivenen jäykkää johtuen keskiviikkoillan spurteista rugbypallo kainalossa, mutta ihan kiitettävän hyvin jaksoi silti kyykkäillä. Tuo syvävenyttely on kyllä mahtavaa. Vaikka kuinka kotona itsekseni venyttelen niin jotenkin tuolla ohjatulla venyttelyllä saa vielä mukavamman raukean olon aikaan.

Keskiviikkona otin selkätreenistä muutaman videon. Ihan hyvä noita itsekin välillä vilkuilla niin huomaa mahdolliset viat suoritustekniikoissa…

Sitten siihen tyhjän tilan täyttämiseen. Nyt ei ole kyse mistään psykologisista höpötyksistä tai tyhjästä tilasta pääni sisällä, vaan ihan konkreettisesta asiasta. Huomasin nimittäin jokin aika sitten, että lisäravinnekaapissa on pieni tyhjä kolo. Eihän sellainen käy päinsä, joten tein pienen tilauksen Astmiin saadakseni tuon kolon täytettyä. Laitoin tilaukseen vihreätee-kapseleita ja BCAA-kapseleita.

Hörpin treenin aikana kymmenisen grammaa EAA+:aa mutta ajattelin sen lisäksi heittää jokusen BCAA-kapselin kurkusta alas päivän mittaan täydentääkseni aminohappojen saantia. Vihreätee-kapselit tilasin odottamaan kevään dieettiä jos niistä vaikka saisi hiukan buustia rasvanpolttoon… Ja onhan se nyt muutama herkkuproteiinipatukka aina laitettava tilaukseen mukaan 🙂

Nyt on tyhjä tila lisäravinnekaapissa taas hetkeksi täytetty 🙂 Saapa nähdä koska löytyy seuraava kolo…

Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Tyhjä tila on täytettävä”

  1. Tulipa tässä mieleeni kysymys, kun olen dieettiä aloittelemassa. Millainen treeniohjelma sinulla on ollut dieeteillä käytössä, sarjat, toistot, ym.? Vai ihan sama mikä bulkillakin? Kiitos jos jaksat vastailla.

  2. Mulla ei ole mitään tarkkaa treeniohjelmaa, vaan treenaan ympäri vuoden ”oman pääni mukaan”. Vaihtelen liikkeitä, sarjamääriä ja toistomääriä lähes jokaisessa treenissä. Saattaa kuulostaa suunnittelemattomalta sähellykseltä, mitä se ei kyllä ole. Suunnitelmallisesti etenen koko ajan. Perusrunko treeneissä pysyy koko ajan samana, mutta tuolla vaihtelulla haen jatkuvaa muuttuvaa ärsykettä lihaksille.Niin ja siis itse kysymykseen 🙂 Treenaan ihan samalla tavalla niin dieetillä kuin muulloinkin.Ainoa poikkeus oli viime keväänä ketoosissa ollessani. Silloin oli pakko lyhentää treenien pituutta energiamäärien ollessa olemattomat.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta