Jouluaaton treeni

Metallisydämen jouluun kuuluu ehdottomasti treenaaminen. Ensin kunnon aamupala naamaan, salikassi olalle ja salille. Koko kaupunki on autio, muita autoja ei näy. Salikin on tyhjä ja pimeä kun kiipeän portaat kolmanteen kerrokseen. Muita ei salilla näy, mutta minulla virtaa riittää ja joulutreeni saa alkaa.
 
 
Treenivuorossa on hauikset ja ojentajat. Kunnon lämmittelyt alle ja treenaamaan. Ensin tämänhetkinen suosikkiliikkeeni hauikselle. Saan tällä liikkeellä todella hyvän tuntuman ja mukavan pumpin hauikseen. Tuntuu menevän sen verran hyvin perille että teen suunnitellun neljän sarjan sijasta viisi…
 
 
 
Seuraavaksi siirryn käsipainoille. Muutama vuorosarja rauhallisia ja hallittuja toistoja. Poltto hauiksessa lisääntyy. Pari tavallista suoraa sarjaa ja pari pudotussarjaa.
 
 
Viimeisenä hauisliikkeenä hammer. Ensin pari pudotussarjaa normaalilla tyylillä ja loppuun supersarja jossa toinen käsi saa lepoa sen aikaa kun toinen käsi jumppaa.
 
 

Hauistreeni on hoidettu.

On aika siirtyä ojentajaan. Ensin lämpöä taljassa. Pikkuhiljaa nostan painomäärää sarjojen edetessä ja ojentajassakin alkaa tuntua pientä pumpinpoikasta. Lämmittelyjen jälkeen kaksi kovaa suoraa sarjaa ennen kuin siirrytään ojentajatreenin pääliikkeeseen, dippiin.

Sopivasti lisäpainoja ja antaa mennä. Viisi sarjaa joista viimeisessä toistot jäävät kuuteen. Ojentaja alkaa tukottaa mukavasti…

 
 
Ojentajatreeni viimeistellään taljassa köydellä. Tehokkaat supistukset liikkeen loppuvaiheessa takaavat kunnon polton lihaksessa.
 
 
Treeni on pulkassa ja on aika suunnata suihkun kautta joulun viettoon.
 
Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Jouluaaton treeni”

  1. Mitkä sinun maksimit sattuu olemaan pääliikkeissä? Tai jos on oikein tylsää niin vaikka kaikissa liikkeissä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta