Treenin ihanuus

Treeniohjelman vuoksi tiedän aina etukäteen minkä lihasryhmän tulen milloinkin treenaamaan ja liikkeetkin on pääpiirteittäin joka kerta samat. Sen suurempaa suunnittelua treenit eivät siis vaadi etukäteen. Valmistautuminen päivän treeniin alkaa yleensä siitä, että otan kotona treenilaturin. Treenilatureita tulee vaihdeltua aika taajaan. Tällä hetkellä käytössä on Astmista tilaamani Animal Pump, joka tuntuu antavan ihan mukavasti lisää tehoa treeniin.

Laturin otettuani lataan sheikkeriin valmiiksi palkkarin, pakkaan treenikassin ja lähden salille. Rappusia noustessani tulee jo se tuttu tunne, olen menossa paikkaan jossa viihdyn, olen menossa ottamaan kehostani jälleen kerran kaiken irti.
Pukuhuoneessa treenivaatteita pukiessa alan miettiä tulevaa treeniä, latautumaan tulevaan koitokseen. Salin puolella homma alkaa lämmittelyllä, jalkatreenejä ennen poljen hetken kuntopyörää, muihin treeneihin lämmittelen pyörittelemällä keppiä ja heiluttelemalla pieniä käsipainoja. Lämpö alkaa virrata lihaksiin, nivelet alkavat vetreytyä, on aika siirtyä itse treeniin.
Jokaisen treenin aloittelen lämmittelysarjoilla ja kun lihakset tuntuvat lämmenneen kunnolla, lyön tankoon sopivat painot ja treeni saa alkaa. Kovissa sarjoissa lihaksia alkaa polttaa. Ihana tunne. Nautin siitä. Siirryn liikkeestä toiseen käyttäen erikositekniikoita fiiliksen mukaan, joskus teen pudotussarjoja, joskus pakkotoistoja tai supersarjoja. Pääasia että saan rääkättyä treenattavan lihasryhmän loppuun.
Treenin aikana juon vettä ja aminohappoja. Treenin loppuvaiheessa sekoittelen palkkarin ja alan hörppiä sitä 15-20 minuuttia ennen treenin loppua. Vielä on aikaa viimeistellä treeni eristävillä liikkeillä. Kunnon poltto ja pumppi lihaksissa on ihana tunne.
Kovan treenin jälkeen raahaudun pukuhuoneeseen, suihkuun ja saunaan. Joskus pitää hiukan tsekata kuntoa peilistä (mikä on huomattavasti mukavampaa kesällä kun ylimääräistä rasvaa on vähemmän…)
Saunan jälkeen tallustan ne samat rappuset alas kaikkeni antaneena. Taas on yksi treeni takana ja tiedän tehneeni parhaani saadakseni edes hiukan kehitystä aikaiseksi.
Metallisydän

7 vastausta artikkeliin “Treenin ihanuus”

  1. Mitä sä oot pitkä ja paljo tos kuvas painoo? Harmi et kisailu ei oo viel sulle ajankohtaista sillä potentiaalia olisi… joskus ”keskeneräisen” työn vieminen lavalle on avain ”lukittuihin lihaksiin. Nimimerkillä Naantalissa lennetään kun Eki on saanut siivet (koko medium) mutta silti.. Semmoset sielt on alkanut putkahtaa 🙂

  2. Eki: Pituutta on 187 cm ja painoa tällä hetkellä (kuvassa) n.96 kg. Pitää antaa putkahtaa aika paljon lihaksia ennen kuin lavalle nouseminen on ajankohtaista ;)MissEvilEve: Siis tuo 2 minuuttia on ihan maksimi… :DAnonyymi: Palkkarina toimii Mannisen Anabolic Overdrive 2 johon lisään leusiinia ja glutamiinia.Karppu: Juu ei sitä nyt sentään mitään cardiotreenejä kuntopyörällä vedetä… 😀

  3. Just tulin puntilta ja tämän luettuani tekis mieli lähteä takasin 😀 Pitäs vissiin alkaa lukea blogias ennen treenejä eikä niiden jälkeen 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta