Ojentajatreeniä

Ojentaja on minulla aina ottanut kohtalaisen hyvin treeniä vastaan. Outoa sinänsä, koska olen joutunut oman tyhmyyteni takia rajoittamaan aika paljon käyttämiäni ojentajaliikkeitä.

Ojentajatreeni alkaa aina kunnon lämmittelyillä. Treenaan hauikset ja ojentajat samana päivänä hauikset ensin, joten ojentajatreenin alkaessa kädet ovat jo lämpiminä. Aloitan ojentajatreenin yleensä taljassa tehden pienillä painoilla pitkiä sarjoja. Nostan painomäärää joka sarjassa kunnes toistot jäävät alle viidentoista. Sitten teen pari suoraa sarjaa niillä painoilla.

 

Ojentajatreenini pääliike on dippi. Aina välillä kokeilen tehdä kapeaa penkkiä, aina samalla tuloksella: kipeytän olkapääni 🙂 Pumppaavia sarjoja pystyn sitäkin tekemään, mutta kovia lyhyitä sarjoja en. Pysyttelen siis enimmäkseen dipissä 🙂

 

Dipin jälkeen teen useimmiten pari muuta taljaliikettä, leveällä otteella tai köydellä, hallitusti ja keskittyen tuntumaan. Mielelläni tekisin myös ranskalaista punnerrusta, mutta mikään sen variaatioista ei sovi kyynerpäälleni. Se kipeytyy aina ranskalaisessa ikävästi.

Näillä siis mennään ja yritetään epätoivoisesti saada ojentajia kasvamaan…

Metallisydän

11 vastausta artikkeliin “Ojentajatreeniä”

  1. Kokeileppas tehdä ranskalaista punnerrusta käsipainoilla vuorotahtiin, joko maaten tai istuen. Liike on aika kevyt, mutta kuitenkin todella hyvin eristävä. Vuorotahtiin siksi, että näin saat tehtyä liikkeen juuri sillä liikeradalla mikä parhaiten sopii kummallekin kyynärpäällesi.

  2. Hanska-Jone: Olen kokeillut ranskalaista sekä käsipainoilla että tangolla, kumpikaan ei oiken sovi kyynerpäille. Pystyn kyllä jonkin verran tekemään kunhan olen lämmitellyt kunnolla, mutta seuraavana päivänä sen kyllä huomaa sitten kyynerpäissä…Arto Painilainen: Pitääpä tutustua jossain vaheessa 🙂

  3. Oletkos koittanut tehdä ranskalaistapunnerrusta selinmakuulla käsipainoilla vasaraotteella…?Itellä ranskikset tuottaa kipuja kyynerpäihin, mutta tuota liikettä voi tehdä ilman kipuja!Neopreeniset kyynärpää lämmittimet on kans todella hyvä apu kipuja vastaan!-Jack

  4. Hei, en muistanu katsoa kommenteista viimeksi, mutta kokeilitko kapeeta penkkiä smithissä selkä kaarella tangon laskien alarinnalle/vatsalle? Tuon ei pitäisi tuntua olkapäissä juuri ollenkaan. Entäs dipissä lyhemmät sarjat ja isot romut? Katso Hulkin treeneistä mallia, 4-6 toiston sarjoja ojentajille dipissä ja lattiapunneruksessa. Hilavitkutukset tuntuu turhilta, isoja massa liikkeitä isoilla romuilla ja kunnolla ruokaa naamariin. Pikku liikkeillä pumppailut kuuluu dropittajille.

  5. Niin siis tarkoitin normaalia selkä kaarella lavat yhdessä olkapäät takana tekniikkaa. Smithissä tehtynä erittäin olkapääystävällinen. Joidenkin idioottien mielestä ei niin HC liike, mutta lihakset eivät tiedä tehdäänkö liike vapaalla tangolla vai smithissä, tulokset ovat ihan vastaavia, ellei parempia kun saa keskittyä kunnolla kohdelihakseen. Siitähän kehonrakennuksessa on kyse. Tsekkaa vielä http://www.ebn.fi tarjoukset. Tuo herkku suklaa heraisolaatti 4kg tarjouksessa 59€. :O Halvinta Suomessa! Smoiten D-vitamiini 900kpl (2+1 tarjous) 21,80€ herran pieksut sentään! Omega3:set vajaa 300kpl alta parikymppiä, ei nivelet kolota! Magenesiumsitraatti+B6 törky halvalla ja oikeessa muodossa, tuohon ostat sinkin sieltä vielä kaveriksi niin saat halvalla ZMA:n, nukut paremmin ja testot nousee kattoon ja mamma saa ylimäärästä kyytiä makkarin puolella kun halut kasvaa. 😉 Ehkä mukaan kannattaa napata tuo törkyhalpa monivitsku vielä. Huomaa, että nuo ovat hyvin imeytyvässä muodossa, eli pikkaisen eri tuotteita kuin nämä perus monivitskut. 5egeä purkki ja se riittää 4 kuukaudeksi!!! 40€ postikuluraja, pienimpiä mitä missään!

  6. Jack: Sekin on kokeiltu, samoin tuloksin 🙂 Taidan olla kyynerpäävammainen… Neopreemiset kyynerpäälämmittimet löytyy ja kyllähän ne jonkinverran auttaa :)MissEvilEve: Dippailu on kivaa ;)Anonyymi: Jaaha, omasta mielestäni olen hyvinkin cool… Jotain säätöä tuossa oli, mutta sinkku olen edelleen :)Ihansama: Joo kokeilin eikä se käynyt ollenkaan niin pahasti olkapäihin. Isoilla raudoilla ei tosin sitäkään pystynyt tekemään. Käytän smithiä muutenkin aika paljon, oli HC:tä tai ei 🙂 Pääliikkeeni on tuo dippi. Tällä hetkellä teen siinä enimmäkseen 5-6 toiston sarjoja.Aika ”vaivihkainen” mainos 😀 Ei siinä mitään, hyviä ja halpojahan nuo on, esim. tuota heraisolaattia löytyy nurkasta muutama ämpärillinen… Omega kolmosia ja monivitamiinia kaappiin kyllä mahtuisi…

  7. Hehe, pienet mainostelut on välillä paikallaan. Jengi tilaa ihme paikoista lisäravinteensa ja maksaa itsensä kipeiksi. Kaikki peruslisäravinteet, vitskut yms löytyy EBN:ltä halvalla. Nopea toimitus ja ylläreitä mukaan välillä. Asiakaspalvelu toimii myös erinomaisesti, jos haluaa jutella omistajien kanssa. Kannattaa tsekata tarjoukset: http://www.ebn.fi/tarjoukset.htmlPs. hyvä että smithistä on apua. moni sen tyrmää välittömästi, mutta kyllä se Savolaisen Makekin siinä kyykkäilee ja tekee punnerruksia. 😉 Toiset ei vaan voi tehdä smithissä mitään, kun eihän se ole oikein. Vapaat painot ovat jumalan sana, voi v**** sentään.

  8. Itse tilaan lisäravinteet aina sieltä, missä koen hinta/laatusuhteen kohtaavan parhaiten. Vertailen todella paljon. Postikulurajallakin on oma vaikutuksensa asiaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta