Treeniä, treeniä

Muuttelen treenejä kohtalaisen paljon eri treenikerroilla. Treenin runko sinänsä pysyy samana, ensin pari raskaampaa pääliikettä, joiden jälkeen eristävämpiä liikkeitä. Noita käyttämiäni liikkeitä kuitenkin vaihtelen jonkin verran. Myös sarja- ja toistomäärät vaihtelevat treenistä toiseen. Lähes joka kerta käytän treenissäni joitakin tehokeinoja: pudotussarjoja, pakkotoistoja, rest-pausea, supersarjoja, negatiivisia toistoja…

Pureudutaanpa tällä kertaa hauistreeniin. Viimeksi tein hauistreenin ensimmäisenä liikkeenä hauiskääntöjä levytangolla, selkä tuettuna seinää vasten. En ollut tätä liikettä tehnyt aikoihin ja kylläpäs tuntuikin raskaalta. Painoa ei voinut tankoon laittaa kovinkaan paljoa ja silti sarjat jäivät lyhyiksi… Ei tehokeinoja, aivan riittävän raskasta oli ilmankin.

 
 

Toisena liikkeenä suosikki-hauisliikkeeni scott-laitteessa. Tällä liikkeellä saan hauiksiin mahtavan poltteen ja pumpin. Ensin muutama suora sarja, sitten pari pudotussarjaa ja lopuksi yksi sarja negatiivisia toistoja, joissa treenikaveri auttoi tangon ylös ja itse laskin sen hitaasti jarruttaen alas.

 
 
 

Seuraavana liikkeenä tehtiin keskitettyä hauiskääntöä superhitailla toistoilla. Siis TODELLA hitailla. Yhteen toistoon meni kevyesti ainakin 10 sekuntia. Eipä tarvittu kovin isoa käsipainoa ja poltto hauiksessa oli mahtava 🙂

Treeni viimeisteltiin vielä hammer-käännöillä (rest-pause-sarjoja ja loppuun pudotus-sarja) ja sitten ei muuta kuin ojentajaa treenaamaan!

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta