Treenisysteemejä

Maanantaina potkaistiin käyntiin uusi harrastukseni, BJJ. Innokkaana menin ensimmäisiin treeneihin ja vielä innokkaammin odotan seuraavia. Mahtava laji, sen voin sanoa jo yksien treenien perusteella. Bjj-treenit on nyt jatkossa sitten maanantaisin ja perjantaisin.

Muut viikonpäivät täyttyvätkin sitten salitreenistä. Ja kyllähän sitä varmasti joinakin kertoina tulee vedettyä salitreeni myös sellaisena päivänä jolloin on BJJ-treenit. Täytyy silloin vaan ajoittaa treenit hyvin että keho ehtii palautua. Laskeskelin että treenejä tulee jatkossa viikosta ja työvuoroista riippuen 7-8 viikossa. Siihen päälle sitten vielä työn puolesta tulevat urheilut. Siistiä, tällasesta Metallisydän tykkää 😀

Nyt täytyy miettiä ruokasysteemit uusiksi että tuon kaiken liikkumisen sivussa saisi painon nousemaan. Syödä pitää ja paljon! Lisäravinnepuoli on kohtalaisen kuosissa, mutta ehkä sinnekin voisi jotain uutta miettiä 🙂

Eilen kävin ennen töitä survomassa hiukan jalkoja. Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä kyykyssä 10×10 sarjat ja hiukan jotan huttua päälle, mutta salille mennessäni alkoi energia virrata. Päätinkin tehdä treenin tällä kertaa ihan tuntuman mukaan, sitä mikä kiinnosti ja tuntui hyvälle.

Aloitin homman takakyykyllä. Tein viisi kovaa 6-10 toiston sarjaa jotka vein ihan alas asti, ass to grass tyyliin. Vaikka olin yksin, pyrin vetämään sarjat ihan loppuun. Parissa sarjassa olikin hyvin liki ettei joutunut jättämään tankoa varmistusrautoihin…

Seuraavana rääkkäsin etureisiä Hackissa. Käytin kohtalaisen pieniä painoja ja alaslaskut tein kiduttavan hitaasti ja nousut räjähtävästi (tosin sarjojen viimeiset nousut olivat kyllä kaikkea muuta kuin räjähtäviä…)

Taas alkoi kovien sarjojen jälkeen silmissä pimetä, liki oli ettei taju lähtenyt… Ei muuta kuin hiukan lepoa ja eteenpäin!

Loppuun vielä pohkeita oikein olan takaa. Usein pohjetreeni jää heikoksi kun sen tekee jalkatreenin päätteeksi, hiukan jotain pohjelaitetta ja suihkuun… Olenkin päättänyt että näin ei minulla enää käy. Pohkeet treenataan täysillä aivan kuin mikä tahansa muukin lihasryhmä. Olenkin ottanut käyttöön erään kivan supersarjan pohkeille. Se tuntuu menevän perille kohtalaisen hyvin… Siitä enemmän jollain toisella kerralla.

Metallisydän

4 vastausta artikkeliin “Treenisysteemejä”

  1. Jep, mahtavat laitteet 🙂 Tosin kaipaisin lisäksi sellaista takareisilaitetta jossa maataan vatsallaan, sellaisella saa erilaisen tuntuman takareiteen…

  2. Nyt kun olet tottunut treenilatureita käyttämään, niin pistä ajatuksia ylös jos satut kokeilemaan niitä kamppailutreeneissä.

  3. Toistaiseksi en ole brassitreeneissä käyttänyt energiajuomaa kummempia latureita. Laittelen kyllä juttua jos alan laturia niihin ottaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta