Rinta- ja olkapäätreeniä

Olen nyt muutaman kuukauden tehnyt samana päivänä rinta-olkapää- ja ojentajatreenin. Aloitan homman aina rintatreenistä. Jos teen olkapäät ennen rintaa, menee rintatreeni helposti etuolkapäille. Ojentajat teen lopuksi niiden saadessa mukavasti etukäteisväsytystä rintaa ja olkapäitä treenatessa.
 
Rintatreeni alkaa aina vinopenkkipunnerruksella. Tällä kertaa tein heti vinopenkin jälkeen ilman taukoa tasapenkkiä. Tasapenkillä aloittamista ei olkapääni kestä, mutta näin superina tehtynä saan hyvän tuntuman rintaan käyttämättä kovin suuria painoja, ja olkapää säästyy 🙂
 
Seuraavana tein tällä kertaa vinopenkkiä käsipainoilla. Selkänojan kaltevuuden pidän tässä hyvin loivana. Taas sama juttu, jos lasken selkänojan alas, alkaa olkapää oireilla, pienellä vinoudella se kestää hyvin.
 
 
 
Rintatreenin loppuun vielä rutistuksia, tällä kertaa tein rutistukset peck deck:ssä.
 
Olkapäätreenissä väsytin ensin olkapäitä vipunostoilla. Pyrin ensin tekemään liikkeen kohatalisen puhtaasti ja sarjan loppuun pari ”huijausta”. Sitten tiputus pienempiin (todella pieniin) painoihin ja muutama toisto lisää.
 
 
Seuraavaksi oli takaolkapäiden vuoro. Niille omat vipunostonsa.
 
 

Ja ennen pystypunnerrusta pumpataan vielä taljassa kunnolla verta olkapäihin…

 
 
 
 

Tuon jälkeen on olkapäät kivassa pumpissa ja on aika siirtyä pystypunnerrukseen. Ennen en tehnyt ollenkaan pystypunnerrusta niskantakaa, tuo perkeleen olkapää kipuili siitäkin. Nyt olen kuitenkin ottanut sen taas ohjelmaan ihan sen takia, että rintatreenin jälkeen edestä tehty pystypunnerrus tuntui liiaksi rinnassa. Niskantakaa tehtynä saan sen kohdistettua hyvin olkapäihin. Kun väsytän olkapäät ensin vipunostoilla, ei pystypunnerruksessa tarvitse käyttää kovin suuria painoja ja olkapäätkin kestävät sen paremmin.

 
 
Loppuun vielä muutama sarja pystysoutua ja reilusti ojentajia. Ja niin on yläkehon työntävät lihakset jumpattu 🙂
 
 
Niin ja päivän asu:
 
Farkut: Jack & Jones, huppari (jossa ei ole huppua): Gasp
Metallisydän

3 vastausta artikkeliin “Rinta- ja olkapäätreeniä”

  1. Vai että huppari ilman huppua..Tosi hyvältä näyttää(treenit siis) (: Nähtävästi dieettiki tehonnukko on vattaa menny sisäänpäin. Tulipa nuita katellessa mieleen, että pitäsköhän se minunki ostaa pikkuhiljaa housut jalkaan salille.. Meinaa nuo kukkashortsit ja liian iso T-paita näyttää aika naurettavalle.

  2. Dexteri: Treenivyö menee jo lähes ennätyspieneen reikään, että kai se vyötärö on kaventunut 🙂 Ja hei, kukkashortsit on kovan jätkän treeniasu! :)Anu: Tänks! 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta