Treenijuttuja

Onhan tässä tullut jauhettua sisustusjuttuja jo ihan tarpeeksi. Nyt on treenijuttujen vuoro.
 
Otin jonkin aikaa sitten selkätreeniin mukaan Jonnan blogista poimimani ”kulmasoutuleuanvedon”. Siinä vedetään pää aika kauaksi tangosta, enemmänkin rintakehää kohti leuanvetotankoa. Hankala selittää mutta ehkä video kertoo paremmin.
 
 
 
Tuolla liikkeellä saan todella hyvin tuntuman latseihin ja liikkeestä onkin muodostunut yksi selkätreenin lempiliikkeistäni. Olisikohan tässä avain selän levenemiseen… ?
 
Jalkatreenissä olen puolestaan pidemmän aikaa hakenut oikeaa kyykkytekniikkaa. Pudotin kyykystä painoja reilusti pois ja lähdin hakemaan tekniikkaa oikeaksi pienillä painoilla vieden kyykyt ihan alas asti. Nyt tuntuisi tekniikka olevan kohtalaisesti kohdallaan (ei varmaan aivan oikea vieläkään) ja nyt pitäisi saada sitten tulokset taas nousuun.
 
Pelkään että jos nostan rajusti painoja tuossa kyykyssä, alan taas ”huomaamattani” tekemään vanhalla paskalla tyylilläni. Niinpä päätin nostaa kyykkypainoja maltillisesti ja tehdä aina välillä box-kyykkyä kohtalaisen korkealla istuimella ja isommilla painoilla saadakseni lihaksille hiukan myös noita lyhyitä kovia sarjaärsytyksiä. Tällä viikolla olikin tuo box-kyykky vuorossa ja mukavalta tuntui 🙂
 
Systeemit valmiina kovaa (ja lyhyttä) sarjaa varten…
 
Painokin tippuu pikkuhiljaa. Viimeksi kävin vaa’alla torstaina ja silloin lukema oli 92,4 kg.
 
 
Tuosta kun pari kiloa vielä tiputtelen, niin alkaa olla sopivissa lukemissa. Kiirettä ei ole, tässä on koko kesä aikaa 🙂
 
Loppuun vielä ei niin hyvä ja suunnattoman huonolaatuinen peilin kautta otettu kuntokuva ennen treeniä. Melkein uskaltaisin väittää, että luonnossa kunto näyttää kerrankin paremmalta kuin kuvassa…
 
 
Seuraavalla kerralla vielä hiukan lisää sisustamista (muunmuassa raporttia tutustumismatkastani kangaskauppaan…) Yritän saada otettua muutaman hiukan paremman kuntokuvankin…
 
 
Käykääpä muuten tsekkaamassa Dexterin aivan mahtava kirjoitus lisäravinteista TÄÄLTÄ!
 
 
Metallisydän

5 vastausta artikkeliin “Treenijuttuja”

  1. Jaaha 😀 Sinun pittää kuule alkaa pistämään jokaseen postaukseen sellanen ”päivän asu” niinkö joisaki nuisa cooleisa muotiblogeisa! Olen alkanu vähän epäileen, että heiluttelet ihan vasiten tuota kameraa ainako kuvaat itteä ettei pysty suurennuslasin kanssa tarkkaileen tuloksia. Ihan hyvää vauhtia näyttää silti paino katoavan

  2. Anonyymi: Kerroppa sitten mitä tykkäsit :)Dexteri: Uuu, pitäskö tosiaan ottaa aina päivän asu-kuva… Kävis aika pian ykstoikkoseks tää Gasp-linja :)Eikö sulla ole siinä järkkärissä sellasta blur-nappia millä saa kuvan epätarkaksi? Mulla se tuntuu olevan koko ajan pohjassa 🙂

  3. terve, kuis korkea boxi toi on ? ja kuinka syviä normi kyykkyjä’ sit meiaat tehdä? jos meinaat alle 90 tehdä tosta mikä tuossa kuvassa on haitaa siitä enenmmän hyötyy, tuo kuva box 5*200-250kg mut ilman boxia vähän alle 90 1*160-170kg näitä on nähty olkoo voimanosto tai bodaus nii ihan sama lopputulos!. jos haluut että box tois sulle paremman hyödyn nii siitä kkauta voimaa/lihasta nii tee 10-11tuuma boxista silloin se hyöty kasvaa kun box ja normi kyykky syvys on lähell’ toista

  4. Tuota penkkiä käyttäessä jää polvien kulma alle 90 asteeseen. Normaalit kyykyt teen reilusti alemmas. Välillä teen tuolla, välillä matalammalla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta