Tämänhetkinen ruokavalio kaloreineen

Tankkaus on onnellisesti ohi ja taas on mukava syödä näitä VHH-ruokia. Jotenkin olo on paljon kevyempi ja vatsa voi paljon paremmin. Onhan se ihan mukava syödä hiukan herkkuja välillä, mutta kyllä minä vaan tykkään enemmän tästä ”kurinalaisesta” ruokavaliosta.

Syömiseni ovat hyvin pitkälti samanlaiset joka päivä. Tällä kertaa ajattelin hiukan kirjoitella normaalin treenipäivän ruuista ravintoarvoineen.

Aamu alkaa aina munakkaalla.

 

Munakkaaseeni kuuluu viisi isoa kananmunaa, 100 grammaa kinkkusuikaleita ja 50 grammaa juustoa. Tällä kertaa käytin palvisuikaleita, mutta kinkkusuikaleiden merkki ja laatu vaihtelevat. Juustona on 17% Oltermanni. Kaikki lyödään pannulle ja sekoitellaan ja paistellaan kypsäksi. Muna ei saa jäädä löysäksi, munakkaassakaan 😉

 

Munakkaan (kuten kaiken muunkin) paistan kookosrasvassa.

kookosoljy

Kaloreita tulee munakkaasta noin 670 kcal, proteiinia reilu 70 g, rasvaa reilu 60 g ja hiilaria ei yhtään.

Aamupalan jälkeen suuntaan yleensä treenaamaan. Treenin jälkeen nautiskelen palkkariksi Anabolic Overdrive 2:ta noin 80 g (+ glutamiinia, leusiinia ja kreatiinia). Kaloreita palkkarista tulee vajaat 400 kcal, proteiinia n. 40 g, hiilaria n. 60 g ja rasvaa ei yhtään. Lepopäivinä en tietenkään palkkaria ota 🙂

Treenin jälkeen on vuorossa lounas. Lounaaksi syön 250 g naudan vähärasvaista paistijauhelihaa ja 100 g hernemaissipaprikaa. Kaloreita tuossa setissä on noin 430 kcal, proteiinia n. 50 g, rasvaa 20 g ja hiilaria 12 g.

Seuraavana on vuorossa proteiinijuoma, 40 g heraisolaattia. Kaloreita 160 kcal, proteiinia 34 g, hiilaria 1g ja rasvaa 1 g.

Päivälliseksi syön kanasalaatin, joka on päivän ruuista suurinta herkkuani. Salaattiin tulee 50 g jääsalaattia, 100 g kurkkua, 100 g paprikaa, 50 g sipulia, 200 g kanakuutioita ja yksi kananmuna.

Nuo pilkon valmiiksi eväsrasiaan joka on helppo ottaa mukaan minne vaan. Päälle hiukkasen salaatinkastiketta ja makunautinto on taattu 🙂

Kaloreita salaatissa on n. 400 kcal, proteiinia 60 g, hiilaria 15 g ja rasvaa 6 g (+ salaatinkastike)

Seuraavana on vuorossa päivän toinen heraisolaattidrinkki, samat 40 grammaa, samat arvot.

Illalla syön iltapalaksi 300 g raejuustoa, kaloreita siinä on 270 kcal, proteiinia 36 g, hiilaria 9 g ja rasvaa 10 g ja vielä yöllä ennen nukkumaanmenoa syön perinteisen Ehrmannin maitorahkan, kaloreita 145 kcal, proteiinia 22,5 g, hiilaria 12,5 g ja rasvaa ei ollenkaan.

valipalat

Noilla sitä mennään päivästä toiseen välillä tankkaillen yhden päivän ajan hiilareilla. Yhteensä noista kertyy kaloreita n. 2700 kcal, proteiinia n. 350 g, hiilareita n. 110 g ja rasvaa n. 100 g. Lepopäivinä palkkarin verran vähemmän.

Tuohon päälle sitten vielä ne hassut kalorit joita tulee treenilaturista ja esimerkiksi kalaöljykapseleista, alle kolmen tonnin jää kuitenkin kalorit. Luulisi että tässä hiukan lähtisi tuo painokin laskemaan, varsinkin nyt kun aamulenkit ovat kuvioissa…

Ihan joka päivä ruokailut eivät tietenkään mene täsmälleen noin, enkä tosiaankaan punnitse aina kaikkea, heittoa siis saattaa hivenen tulla… Saatan myös esimerkiksi korvata raejuuston jollakin pienellä hiilarittomalla ruoka-annoksella jos töissä sattuu sellaista olemaan saatavilla. Joskus saattaa myös toinen päivän protskudrinkeistä jäädä ottamatta tai saatan korvata sen vähähiilihydraattisella proteiinipatukalla (esim. leffassa käydessä). Tuo nyt on kuitenkin perusrunko jolla mennään. Mitään sen kummempaa stressiä en hommasta ota, mutta lipsumisia koitan silti välttää. Joskus saatan heittää elämän risaiseksi ja napata illalla vaikka kourallisen pähkinöitä 🙂

Metallisydän

15 vastausta artikkeliin “Tämänhetkinen ruokavalio kaloreineen”

  1. Paljonko sie sitte suurinpiirtein kulutat päivässä, onko mitään havaintoa? Mulla on aika saakelin hakusessa nuo ruokajutut ja varaanki tänään ajan yhelle valmennus ja suunnittelusydeemiin jolle tuleeki sitte normaalisti hintaa se 250e mutta saaan vähän alennustako suostuin meneen hänen salilleen 3kk ajaksi ja ollaan samassa työpaikassa. Ukko on suomen parhaimmistoa näissä hommisa ja vissin voimamieshöntsyilyisä sama homma niin saan minäki nämä syömiset kuntoon.Aika samalta näyttää minunki lautanen tällä hetkellä, paitsi että proteiinin pyrin pitämään alempana ja elän tumman riisin voimilla aika pitkälti, vissin olis syytä nostaa protskut ylös ja hiilarit enemmän alas kun se laihiski on 😀 3/13 jo tehty! Paljonkos ite aattelit puottaa?

  2. Kuinka paljon laitat glutamiinia, leusiinia ja kreatiinia palkkariin ja mitä kreatiinia käytät? -Samppi

  3. InBody-mittausten mukaan mun lepoaineenvaihdunta kuluttaa n. 2250 kcal vuorokaudessa. Siihen päälle kaikki mitä sitten touhuileekin, varmaan yhteensä siinä vähintään 3500 kcal. Pitäisi siis kyllä rasvaa palaa…Noissa valmennus ja suunnittelusysteemeissä on oikeasti järkeä kunhan tekijä tosiaan tietää mitä tekee ja tekee suunnitelmat oikeesti yksilöllisesti eikä vaan tulosta koneelta samaa ruokavaliota jokaiselle (niinkin olen kuullut käyneen…) :)Ei ne hiilarit mitenkään lähtökohtaisesti pahasta ole, tummia riisejä ja pastoja kohtuudella syömällä reilun proteiinin ja kohtalaisen rasvamäärän kanssa pääsee pitkälle… dieetilläkin 🙂 Mitkä ne oikeat määrät sitten on on eri asia. Ite oon näitä hommia tässä kohta 10 vuotta kokeilemalla hakenut itselleni sopiviksi. Olis varmaan ollut hivenen helpompaa hankkia asiantuntija-apua… Oon vaan niin itsepäinen, että en usko ihan ketä tahansa 🙂

  4. Samppi: Käytän ihan tavallista kreatiini monohydraattia, ne muut on vaan rahastusta 🙂 Lisään kreatiinia pari teelusikallista (10-15g), glutamiinia saman verran ja leusiinia yhden teelusikallisen (olisko 5-8g).

  5. melkoselta overkillitä vaikuttaa prode? jos et roinaa niin millaset perusteet moiselle määrälle on? 😀

  6. Dexteri: Voishan sitäkin joskus testata…Juri: Ainakin Prismasta. Eilen kun ostin, olivat muuttaneet pakkauksen matalammaksi ja nostaneet hintaa… perkele…Anonyymi: En roinaa, eikä mulla tolle määrälle sen kummempia perusteita ole. Kunhan syön sen verran ettei nälkä kiusaa. Jos ei paino ala aerobisilla pudota, jätän yhden proteiinidrinkin pois, vähennän yhden kananmunan aamupalasta, pienennän salaatin kanamäärää 50 grammalla jne. Nyt kuitenkin menen näillä määrillä. Treeni kulkee ja elämä on mukavaa 🙂

  7. Proteiinistä ei kannata kauheasti tinkiä dietillä. Tosin 300g pitäisi riittää isommallekkin naturaalitreenaajalle. Sulla onkin varaa tiputella hieman tuosta. Salaatinkastikkeen voisi korvata kylmpuristetulla oliiviöljyllä, sopii salaattiin erityisen hyvin ja terveellistä. 😉 Tosin sitten hiilareissakin palkkarin maltodekstriini kannattaa korvata kiinteällä ruoalla ainakin osittain, jos nälkä meinaa tulla. 20-30g riittää nopeaa hiilaria treenin jälkeen ympräri vuoden. (tutkijoiden mielipide) Tuo meinaisi, että saisit vedellä treenin jälkeen vähän tuhdimman setin ruokaa ja vatsa tykkää. 🙂 Mutta kukin tyylillään. Treenin jälkeen ei suositella kauheasti rasvaa, toisaalta joidenkin tutkimusten mukaan siitä ei ole haittaa. Tuosta voi toki tinkiä vielä syömällä 7% naudan paistij.lihaa. 😉 Erikoista on, että et syö hiilaria ennen treeniä. Toisaalta jos on poweria treenata rasva/prode aterian voimalla niin mikäs siinä. Tuossakin on yksi oljenkorsi, nappaat vaan 0-20g maltoa treenin jälkeen ja 40-60g hiilaria=kaurahiutaleita 2h ennen treeniä napaan jos on nälkä tai treenit ei kulje. Tosin siinä tapauksessa, joutuisit hylkäämään valmiin palkkarin ja tekemään sen itse. Dietillä ei kyllä 60g nopeata sokeria tarvitse, mutta jos kiristyt, niin hyvä. Leusiinia riittää 3-5g ennen ja jälkeen treenin, 3g on tutkimusten mukaan max. toimivin annos, mutta punnitse se. Onpi kevyttä höntyä. Glutamiinin voit heivata pois kokonaan. Ehkä suurin kusetustuote jolla ei ole mitään tekemistä kehonrakennus lisäravinteena. Oiva tapa säästää rahaa ja laittaa se vaikka ruokaan/vaatteisiin/seksileluihin tai johonkin muuhun käytännölliseen mistä on jotain iloa/hyötyä. 🙂 Niin ja maissiakin pitäisi välttää dietillä; Mikä tosta maissista tekee niin kauheeta? Herne-maissi-paprika, eiks kaikki ole suht samoja ravintoarvoiltaan? Riippuu mitä sillä ruokavaliolla haluaa. Tärkkelys menee aika haipakkaa sokeriksi, mitä taas vhh-dieetillä laihdutettaessa halutaan välttää. Ja tärkkelystä taas on paljon osastolla maissi, peruna, porkkana… Hifistelyksi menee jos kaikki pitää tehdä ohjekirjan mukaan. Jos homma toimii, niin ei kannata muuttaa mitään. 🙂 Tässä lajissa tulee vaan ”hulluksi” välillä. Aina voi tehdä kaiken paremmin, varsinkin safkaosastolla pystyy hifistellä ja ajoittaa kaikki tarkasti, jos sillä saa jotain pientä hyötyä. Sä pystyt nopeesti muuttamaan ton sun diettis ketodietiksi kun heität palkkarin pois ja otat pelkän heran treenin jälkeen. Hiilaria tulee enää 50g/pvä, josta pikkasen ku tiputtaa jotain veks, niin ollaan ketoosissa ja rasva tirisee vielä paremmin. Mutta treenitehot voi laskea, tai sitten ei..

  8. Kiitos taas erittäin hyvistä ja tervetulleista vinkeistä!Vielä ei tosiaan nälkä ole vaivannut ollenkaan. Siirrän palkkarista hiilareita muualle vasta jos nälkä alkaa vaivata. Jauheliha on jo max 7 prosenttista, mutta tuon maissin taidan jättää pois ja vaihtaa hernemaissipaprikan pelkkiin herneisiin? Hiilaria en tosiaan ota ennen treeniä. Aikaisemmin söin banaanin ennen treeniä, mutta jätin sen pois koska energiaa tuntuu riittävän ilmankin, puhtia riittäisi vaikka pidempiinkin treeneihin 🙂 Täytyy punnita tuo leusiini ja jakaa se ennen/jälkeen treenin.Ei mulla tosiaan ole mitään tarvetta hifistelyyn, mutta onhan se kivaa 🙂 Ja miksi tehdä jotain ”Väärin” jos se on helppo tehdä paremmin?Voi hyvinkin olla että testaan tässä vielä tuota ketoosiakin…

  9. Kukin tyylillään mutta oma mielipide on että kyllä se kiristely kuitenkin loppujenopuks on Kalorit sisään – kalorit ulos. Jos ruoka sopii makroihin, syö se. Hyvin on toiminu.

  10. Juu kyllähän se perusperiaate on että kun kuluttaa enemmän kuin syö, paino laskee. Musta on silti ihan mukava mietiskellä noita syömisiä 🙂

  11. Yäk yäk yäk!!! Menin tyhmyyksissäni tilaamaan noita Protein Puddingeja hyi helv…. Ei mee alas, ei vaikka asella uhattais. Uh, jos käytte Paulan kans Oulussa niin mulla on kolme pönikkää., Nadja

  12. Mitäs makuja sitä oot maistellut? Ne on hiukan erilaisia… Banaani on makeampaa ja suklaa ei niin makeeta. Vanilja sitten siitä väliltä… Kokeile nyt uudelleen vielä :)Ja laitappa sitä osoitetta että saan sun voittamat Akut liikkeelle 🙂

  13. Ai niin ne Akut D:. Mää oon maistanut suklaan ja vaniljan. Ko menin tyhmyyttäni avaamaan banaanin niin kokeilen sitä vielä tänään. Ois pitänyt tietään paremmin, enhän mää edellenkä’än syö mitään muuta palkaarit kuin Spiritin suklaata… kaikki muut on pahoja., Nadja

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta