Pari lisäravinnetta testissä

TÄÄLLÄ on aiempi kirjoitukseni tärkeimmistä lisäravinteista. Tuotteet ovat vaihtuneet, mutta perusajatus on pysynyt samana. Koko ajan käytössä on vitamiinien ja kalaöljyn lisäksi palkkari, lisäproteiini, kreatiini ja glutamiini. Niiden lisäksi kokeilen koko ajan erilaisia tuotteita josko löytyisi jotain josta saisi edes pientä lisähyötyä tähän loputtomaan ja toivottomalta tuntuvaan lihasten kasvatukseen. Jotkut testatuista tuotteista paljastuvat toimiviksi ja jäävät käyttöön, jotkut jäävät hyödyttöminä pois käytöstä. Miten kävi tällä kertaa…?

Tilasin tuossa jokin aika sitten nettifoorumeilla kehuttua treenilaturia, Jack3dia. Nyt sitä on testailtu reilun viikon verran ja jotain voi jo sanoa sen toimivuudesta minun kohdallani.

Olin pari viikkoa käyttämättä mitään treenilaturia ennen Jack3din käyttöönottamista jotta vaikutus olisi selvä. Ensimmäisenä testipäivänä otin yhden mittalusikallisen ja odotin jotakin aivan mieletöntä buustia treeniin. Mitään erityistä en kuitenkaan huomannut. Ei treenin aikana nyt mitenkään väsyttänyt, mutta minkäänlaista erityistä energialatausta ei yksi mitallinen Jack3dia tuonut.

Seuraavalla kerralla latasinkin sitten laturiksi kaksi mitallista. Edelleenkään ei mitään vaikutusta. Olen jo kokeillut kolmekin mittalusikallista mutta sekään ei tuonut sellaista latausta mitä olin Jack3dilta odottanut. Parempaakin treenilaturia olen käyttänyt.

Toisena ”uutena” lisäravinteena otin käyttöön Beta Alaniinin. Uutena sitaateissa siksi, että olen joskus aikaisemmin käyttänyt Beta Alaniinia kapseleina, nyt kuitenkin kyseessä on jauhe.

Ensimmäisinä päivinä käytin Beta Alaniinia purkin kyljessä olevan annostuksen mukaan, vajaan kaksi grammaa kerrallaan. Mitään vaikutusta en siitäkään huomannut, ei edes kihelmöintiä iholla jota olen Beta Alaniinin kuullut aiheuttavan.

Pari päivää vetelin tuolla suositellulla annostuksella kunnes päätin kokeilla reilumpaa annosta. Kippasin laturin sekaan kolminkertaisen annoksen (n. 5 g) Beta Alaniinia ja lähdin salille. Salin portaita noustessa alkoi korvalehtiä kihelmöidä, salin ovella kihelmöi huulia ja salilla käsiä. Hienoa!

Nyt olen lisäillyt vielä hivenen annostusta ja saanut kihelmöinnin leviämään muuallekin, mukava tunne kun kyykätessä pakarat kihelmöi 🙂 Nyt vetelen noin 10 gramman päiväannoksen Beta Alaniinia treenipäivinä jaettuna laturiin ja palkkariin. Hitostako minä tiedän onko sillä tuon kihelmöinnin lisäksi mitään muuta vaikutusta, mutta kihelmöinti ainakin on mahtavaa 🙂

Kolmas tällä hetkellä laturiin lisäämäni aine on Sitrulliinimalaatti.

Sen ainakin pitäisi lisätä pumppia lihaksissa ja niin se tuntuu tekevänkin. Melkeinpä treenattavasta lihaksesta riippumatta on pumppi ja tuntuma treenattavassa lihaksessa ollut hyvä.

Nämä kolme lisäravinnetta muodostavat tällä hetkellä treenilaturini. Ihan hyvin olen jaksanut treenata eikä treenatessa ole energia loppunut kesken. Tietynlainen energialataus jää kuitenkin puuttumaan, mitä laturilta kaipaan. Loppuyhteenvetona sanottakoon että Beta Alaniini ja Sitrulliinimalaatti pysyvät jatkossakin lisäravinnevalikoimassani, mutta täydellisen treenilaturin etsintä jatkuu edelleen 🙂

Jack3din tilasin Fitnesstukusta, Beta Alaniini on EBN-verkkokaupasta (tällä hetkellä loppu) ja Sitrulliinimalaatti Astmista. Astmissa on myynnissä Beta alaniini + Sitrulliinimalaatti paketti, kannattaa testata! TÄSTÄ suoraan tuohon pakettitarjoukseen.

Metallisydän

12 vastausta artikkeliin “Pari lisäravinnetta testissä”

  1. Sitruliini ja B-alaniini muistaakseni toimivat molemman maitohapon puskurina. Jos sitä ihmeboostia kaipaa, niin guarana, tauriini, kofeiini, pseuroefedriini/efedriini, glugoosi ym. piristävät taitavat olla silloin ne parhaat vaihtoehdot toimiakseen kimpassa maitohappopuskureiden kanssa.B-alaniinia tulee myös itse otettua ennen treenejä.. Paha vain, jos sattuu joku este tulemaan juuri kun on lähdössä salille.. Sitä pistelyä ei treenaamatta kestä Erkkikään 😀

  2. Juu en sitä boostia noista sitrulliinista ja beta alaniinista haekaan, vaan sitä kuvittelin saavani tuosta Jack3dista. Kofeiinitabletit ovat edelleen parhaiten toimiva boosteri 🙂

  3. Tarkoitin että jos työskentelet alalla missä suoritetaan huumausainetestejä niin voi tulla positiivinen tulos,uskooko työnantaja jos sanoo että eiku söin lisäravinnetta niin siitä positiivinen tulos..

  4. Kaapolle tiedoksi, että tuon kyllä pystyy tutkimaan verikokeista tarkemmin, että Geranium aiheuttaa positiivisen tuloksen, jos niin käy. Turha tuosta on huolestua. Muistahan vielä, että Manninen vähän liiotteli tuota juttua. Hänellä ei ole itsellään hittituotetta myynnissä, niin mielellään lyttää muiden tuotteet ja puffailee omia tuotteitaan. Vähän niinkuin Leusiinin kanssa ja haukkui myös MASS puljun. Nyt se otti Massilta myyntiin leusiinia, kun huomasi että se on yksi tärkeimmistä lisäravinteista tukimusten kannalta ja se myy. Hauskaa miten jotkut pelkäävät Jack3dia kun eräät puffarit ovat haukkunut sitä ja keksimällä keksiny jotain vikaa siitä. Vaarallinen se ei ole, toimii useimmilla. Metallisydän; Jack3d sisältää jo itsessään kofeiinia ja beta-alaniinia, joten älä ainakaan ennen treeniä ota noita ekstrana. Otathan Jackedin kyljessä kerrottuun määrään nestettä, eli 2DL vettä ja ns. TYHJÄÄN VATSAAN, eli n.2-3h ateriasta, muuten tuo ei potki samalla tavalla. Itse syön 2h ennen treeniä hitaita hiilareita ja prodea sisältävän snadihkon aterian ja sitten 2h päästä Jac3d huiviin 2-2,5desiin veteen sekoitettuna (sheikkeriin ja heiluttelen iisisti). Tästä 45min niin olen lämmittelemässä salilla. Tunnin kohdalla laturi alkaa vaikuttaa selvästi. Kun pääsen saille, niin otan 15-20g heraisolaattia, näin ollen proteiinisynteesi on maksimoitu. Kokeile vielä noin, että otat pienenmpään määrään nestettä jos oletkin 0,5dl ennen ottanut. Ja ota tuo laturi vasta 2h ruokailusta ja älä juo proteiinia sen kanssa/ennen/heti jälkeen vaan vasta salille mentäessä. Muutenkin pieni määrä (15-20g)heraisolaattia/hydroa imeytyy nopeasti, joten sen voi ottaa ihan treenin lähellä.

  5. Olen juuri nimenomaan lisännyt Jack3diin tuota Beta alaniinia 🙂 Onkos siitä jotain haittaa isoina määrinä otettuna?Jack3edin olen sekoitellut tuohon n. 2 desiin vettä ja pyrkinyt ottamaan sen tyhjään mahaan. Joskus tosin jo n. tunnin kuluttua ruokailusta, olosuhteiden pakosta. En ole silti huomannut parempaa tehoa vaikka ruokailusta olisi se kaksikin tuntia. Onhan tuota purkkia reilu puolet vielä jäljellä, joten vielä ehtii testailla eri tapoja… :)Kiitos vinkeistä!

  6. En tiedä onko haittaa varsinaisesti. Muistelisin lukeneeni, että hyötyä isommista määristä ei ole. Pakkikselta kopsattua: Beta alaniini on ns. karnosiini boosteri lihakselle, pitoisuudet nousee kuten kreatiinikin, ajan kanssa.Researchers have shown that when supplementing with beta-alanine for just 4 weeks, we can increase our carnosine concentration by 42-65%. Longer beta-alanine studies going up to 10-12 weeks, show carnosine concentrations increased up to 80%Mutta kokeile Jac3dia tyhjään vatsaan 3scooppia. 2.5-3tuntia prode/hiilari ateriasta ja sitten hera drinksu juuri ennen treeniä. Harmi jos ei potki mitenkään. 🙁 Minulla taas toimii todella hyvin. Virtaa riittää todella hyvin, pumppi tulee, voimatasot jopa nousussa dietillä (yleensä ei) yms. Pian pitää ottaa viikon breikki, että ei liikaa totu.

  7. Tänään testasin taas. Ensin aamupala (munakas kinkulla ja juustolla) ja kaksi tuntia sen jälkeen Jacked, josta tunnin kuluttua treeni. Ei mitään virtapiikkiä ja pumppia sai hakemalla hakea. Tosin hiilaripäivästä on viikon verran… Voimatasot oli kyllä hyvät.

  8. Todella sääli, jos tuo ei toimi. Hiilaritankkauksen jälkeen potkii kyllä vielä kovemmin, pumppi oli jäätävä ja virtaa hurjasti. Kokeile nyt vielä hiilaritankkauksen jälkeen huomaatko jotain special boostia. Anna myös vaimokkeesi kokeilla 1-2scoopilla miten potkii hänellä. Kokeilin suuremmalla vesimäärällä, toimii kyllä niinkin.

  9. Tänään testasin niin, että söin 12:30, otin kolminkertaisen annoksen Jack3dia 15:30, 30 grammaa heraisolaattia 16:15 juuri ennen treeniä. 16:30 alkoi sitten tuntua että heittäisikö tässä kärrynpyöriä vai voltteja… tein kuitenkin kunnon jalkatreenin. Alkoi siis potkia… 🙂 Ylihuomenna on hiilaripäivä, joten sen jälkeen potkii varmaan paremmin :)Paulalla on oma purnukka 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta