VHH-ruokavalion virallinen ilta- / välipala

Nyt kun Easy Dietin jälkeen olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota reilut kaksi viikkoa, on ruokasysteemit jo jonkin verran vakiintuneet uomiinsa. Tykkään tästä proteiinipitoisesta ruokavaliosta, on mukavaa kun saa syödä paljon ja usein ja silti paino ei nouse 🙂 Makeanhimoni sammutan pääasiassa Pepsi Max:lla, mutta aina silloin tällöin on saatava jotain herkkua. Siihen tarpeeseen löytyy hyvinkin yksinkertainen ratkaisu…

Tällä kertaa Metallisydämen kokkinurkkauksessa valmistetaan varmasti kaikkein uusavuttomimmallekin soivaa herkkua. Nyt ei paisteta, ei keitetä eikä leivota. Tällä kertaa vatkataan… 😉

Tilasin jokin aika sitten Astmista useamman pöntön banaaninmakuista Protein Puddingia. Banaania siksi, että se on mielestäni parasta. Suklaa ja vaniljakin menettelee, mutta banaani on makeampaa ja näinollen oikeaa herkkua. Ja useamman pöntön siksi, että kulutus on melkoista. Eihän (omasta mielestään) isolle miehelle riitä pienet naisten annokset… Nyt valmistetaan miesten annoksia!

Kunnon Puddingiin tarvitset maitoa ja jauhoja sekä sheikkerin missä vatkata ne. Pitäisi onnistua yksinkertaisemmaltakin punttikarjulta… Lisäksi tarvitaan Puddingin päälle ripoteltavia pähkinöitä, niistä saa hyviä rasvoja ja maku vaan paranee 🙂

Unohda purkin kyljessä olevat annosteluohjeet, sellaisilla annoksilla ei tule kuin vihaiseksi! Lataa sheikkeriin 4 desiä maitoa ja neljä mitallista jauhoja. Niin ja unohda ne rasvattomat maidot sun muut litkut. Joku väittää että ihan hyvää tulee rasvattomaan tai ykkösmaitoon sekoitettunakin, ja paskat! Parasta Puddingia tulee täysmaidosta, mutta kyllä se jääkaapista sattumalta löytynyt kevytmaitokin käy. Mutta siinä menee kyllä sitten raja, sen litkumpaa ei miesten Puddingiin käytetä.

Ja sitten vatkataan.

Kun systeemi on kunnolla, siis kunnolla, vatkattu, annostellaan Puddingit kulhoihin.

Naiset ja pikkumiehet tekevät tuosta määrästä neljä annosta, oikeat miehet kaksi.

Kun kunnoll avatkattu Pudding on valutettu kulhoihin, on hankala valmistusoperaatio suoritettu. Vielä ei kuitenkaan päästä syömään, vaan kulhot laitetaan jääkaappiin ja mennään nukkumaan.

Seuraavana päivänä sitten otetaan valmis Pudding jääkaapista ja heitetään kourallinen pähkinöitä päälle. Tai kuten me herkät runosielu-tosikarjut teemme, asetellaan pähkinät hassunhauskaan muodostelmaan…

Sitten rojahdetaan sohvalle nauttimaan herkullista väli- / iltapalaa… Yhdessä annoksessa on bauttiarallaa 50 grammaa proteiinia, 250 kcal ja hiilaria ei juuri lainkaan (10 g)  🙂

Ensikerralla sitten taas hiukan treenijuttua ja viikonloppuarvontaa 🙂

Niin ja kun tilaatte Puddingia Astmista, muistakaa myös Metallisydämen makutakuun ansainneet herkkuproteiinipatukat!

Metallisydän

3 vastausta artikkeliin “VHH-ruokavalion virallinen ilta- / välipala”

  1. Täyttä asiaa! Vähintäänkin kaksinkertainen annos täytyy Puddingia tehdä, joskus tulee oikein hulluteltua ja yhdisteltyä annos suklaata ja annos vaniljaa (marjoja unohtamatta). Olisipa tuosta banaanista jonkinlainen näytepussukka myynnissä, niin ei tarvitsisi kokonaista purkkia hankkia sokkona. Omaan hieman ennakkoluuloja banaanin makua kohtaan.-LM-

  2. Olen samaa mieltä, että Puddingia pitää syödä aina tupla-annos kerrallaan :)Metallisydämmeltä kyselisin, että kuinka paljon syöt proteiinia, hiilaria ja rasvaa grammoina nyt kun olet VHH:lla?

  3. LM: Juu kyllä annoksessa kokoa pitää olla 😉 Tuo banaani on tosiaan hiukan makeampaa kuin suklaa ja vanilja. Omasta mielestäni parasta, mutta Paula tykkää noista muista enemmän. Aikalailla makuasia…Anonyymi: Hiilareita tulee lepopäivinä n. 60 grammaa ja treenipäivänä 110 grammaa. Muista ei ole hajuakaan 😉 Pitää varmaan laskea jossain välissä… 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta