Palkkio dieetin läpi viennistä osa 2

TÄÄLLÄ kirjoittelin ACKD dieetin lopputuloksista. Tuo dieetti oli melkoinen koettelemus, näin jälkikäteen tietysti ihan mukava kokemus, mutta olihan siinä neljässä viikossa pussikeittoja kestämistä. Dieetin aikana päätin että jos kun saan homman kunnialla hoidettua loppuun, palkitsen itseni. Minulla oli koko dieetti aikaa miettiä sopivia tapoja ja TÄÄLLÄ kirjoittelin jo ensimmäisestä, eli kunnon lisäravinne (ja proteiinipatukka) tilauksesta. Nyt kerron treenijuttujen lomassa tuosta toisesta palkkiostani itselleni, tilasin nimittäin itselleni omat nimikoidut Metallisydän-treenipaidat!

Kyllä nyt on kumma jos ei treeni kulje, sen verran on uutta lisäravinnetta, uusi erinomainen palkkari (juttua TÄÄLLÄ) ja nyt vielä uudet hienot treenipaidat, jollaisia ei varmasti tule muilla vastaan. Ja jos tulee, haluan kyllä yhteiskuvaan! 🙂

Paidat tilasin Painotalo TK:sta. Edulliset hinnat, laadukkaat paidat ja nopea toimitus. Kehtaa kyllä suositella jos joku haluaa paidan omalla kuvalla tai tekstillä! TÄSTÄ firman nettisivuille.

Viikonloppuna käytiin treenaamassa Pulsilla. Ennen treeniä piti tietysti kotona kipata naamaan treenilaturi. Sampe juuri kertoi omassa blogissaan miten oli räjäyttänyt sheikkerillisen treenilaturia autoonsa. Terävänä kaverina neuvoin ettei latureita kannata sheikkailla…Niinpä vaan aloin itsekin ajatuksissani vatkata laturia sheikkerissä. Ja näinhän siinä sitten kävi…

Kun laturit oli siivottu lattiasta, katosta ja kaapinovista päästiin lähtemään treenaamaan. Treeni itse sujui erittäin hyvin ja ilman sen kummempia räjähdyksiä… 🙂 Metallisydän-paita oli ensimmäistä kertaa käytössä ja vuorossa rinta-olkapää-ojentaja treeni. En tiedä oliko syynä tuo tehokas laturi, uusi treenipaita vai mikä, mutta hyvin kulki.

Rintatreenin aloitin vinopenkkipunnerruksella. Sitä tein neljä kovaa sarjaa, joista kaksi viimeistä podutuksilla. Seuraavana vuorossa oli käsipainopenkkipunnerrus.

Kunnon keskittyminen…
 
…jota seuraa onnistunut sarja.
kasipainop

Kahden kovan käsipainosarjan jälkeen tein rinnalle vielä rutistukset laitteessa, minkä jälkeen oli aika siirtyä olkapäiden pariin.

Taas keskitytään…
 
…ja punnerretaan.

Energiaa riitti hyvin, joten tein olkapäille pystypunnerruksen lisäksi pystysoutua, paljon vipunostoja käsipainoilla ja vielä lopuksi kiduttavan pitkät sarjat vipunostoja taljassa.

Ensin toinen käsi…
 
…ja toinen heti perään.

Kyllä poltti, kuten ilmeestä ehkä voi päätellä 🙂

Ojentajatreeni koostui lisäpainodipistä ja kahdesta erilaisesta taljaliikkeestä. Kyllä oli uusi treenipaita hiessä treenin jälkeen 🙂

Se treeneistä tällä kertaa, nyt siirrytään arvontatuloksiin.

TÄÄLLÄ oli arvottavana uusin Bodaus lehti proteiinipatukalla höystettynä. Vastauksia tuli todella paljon ja voittaja-arvassa luki nimimerkki Pauli!

Laitahan Pauli osoitetietosi sähköpostilla osoitteeseen jari.autere @ gmail.com (poista välilyönnit) niin laitan voitot postiin!

Mutta koska kisailu on niin hauskaa, otetaan heti perään uusi kisa 🙂

Tällä kertaa palkintona on mikäpä muukaan kuin Metallisydän-treenipaita! Paita on musta XL-kokoinen Fruit of the Loom T-paita, jonka selässä on mitä mahtavin Metallisydän-painatus!

Systeemi on seuraava: Perustele, miksi juuri sinun pitäisi tuo paita saada ja missä sitä käyttäisit. Valitsen sitten omasta mielestäni parhaan perustelun täysin diktaattorimaisesti ja epäreilusti (imartelu ja lahjonta on sallittua).

Jotta homma ei olisi liian helppoa, on voittajan luvattava lähettää minulle sähköpostilla itsestään kuva tuo paita päällä tilanteessa jossa kertoi sitä käyttävänsä. Kuvan julkaisen täällä blogissa (kasvojen ei tarvitse näkyä, mikäli voittaja haluaa pysyä tunnistamattomana).

Aikaa osallistua on sunnuntai-iltaan asti, jolloin kerään itseni puolueelliseksi raadiksi ja valitsen paidan arvoisen perustelun. Ei muuta kuin luovuutta kehiin!

Uusi treeniohjelma ja uusi palkkari: lihakset räjähtää kasvuun!

ACKD dieetin jälkeen muutin sekä ravintopuolen, että treeniohjelman. Ruokavaliosta löytyy juttua TÄÄLTÄ ja nyt seuraa juttua uusitusta treeniohjelmasta jolla laitetaan Metallisydämen lihakset kasvamaan!

Olen pitkään, varmaankin jopa liian pitkään, treenannut nelijakoisella ohjelmalla. Se on tuntunut minulle sopivimmalle. Hyvä ystäväni, dieettikumppanini Karppa vaihtoi vajaa vuosi sitten oman treeniohjelmansa kaksijakoiseksi ja hehkutti muutoksen tuomaa lisäintoa ja treenifiilistä. Ihan kaksijakoiseksi en ole valmis ohjelmaani muuttamaan, mutta pitkällisten pohdintojen jälkeen päädyin tiivistämään ohjelmani kolmejakoiseksi. Tuo sekin kaivattua vaihtelua.

Suunnittelemani ohjelma näyttää tästä:

Päivä 1: Rinta, olkapää, ojentaja
RINTA_1

Liike 1: Vinopenkkipunnerrus, 4 kovaa sarjaa
Liike 2: Käsipainopenkkipunnerrus, 2 kovaa sarjaa
Liike 3: Rutistukset joko käsipainoilla tai Peck Deckissä, 3 kovaa sarjaa

Liike 4: Pystypunnerrus tangolla (seisten), 4 kovaa sarjaa
Liike 5: Vipunostot sivuolkapäille, 3 kovaa sarjaa
Liike 6: Vipunostot takaolkapäille, 3 kovaa sarjaa
Liike 7: Kohautukset, 2 kovaa sarjaa

Liike 8: Dippi lisäpainoilla, 3 kovaa sarjaa
Liike 9: Ojentajapunnerrus taljassa, 3 kovaa sarjaa

Päivä 2: Jalat, vatsa

Liike 1: Kyykky, 4 kovaa sarjaa
Liike 2: Hack-kyykky, 3 kovaa sarjaa
Liike 3: Askelkyykky, 2 kovaa sarjaa
Liike 4: Takareisiliikkeet, 3 kovaa sarjaa
Liike 5: Reiden ojennus, 3 kovaa sarjaa
Liike 6: Pohjeliike, 3 kovaa sarjaa
Liike 7: Pohjeliike, 2 kovaa sarjaa

Liike 8: Vatsarutistukset lattialla, jalat penkillä, 3 kovaa sarjaa
Liike 9: Vatsarutistukset taljassa, 2 kovaa sarjaa
Like 10: Vatsapyörä, 2 kovaa sarjaa
Liike 11: Vatsarutistukset AbCoaster-laitteessa, 2 kovaa sarjaa

Päivä 3: Selkä, hauis
SELK_H_2

Liike 1: Leuanveto leveällä myötäotteella, 3 kovaa sarjaa
Liike 2: Ylätaljaveto leveällä myötäotteella, 2 kovaa sarjaa
Liike 3: Kulmasoutu tangolla, 3 kovaa sarjaa
Liike 4: Alataljaveto kapealla A-kahvalla, 2 kovaa sarjaa
Liike 5: Maastaveto, 3 kovaa sarjaa

Liike 6: Hauiskääntö tangolla, selkä seinää vasten, 4 kovaa sarjaa
Liike 7: Kohdistettu hauiskääntö laitteessa, 3 kovaa sarjaa
Liike 8: Hauiskääntö käsipainoilla (istuen), 2 kovaa sarjaa
Liike 9: Hammer-hauiskääntö, 2 kovaa sarjaa

Liike 10: Hauiskääntö tangolla myötäotteella (forkut), 2 kovaa sarjaa

Tottakai sovellan liikkeitä eri treeneissä fiiliksen ja tuntuman mukaan, minulle ei sovi tiukka ohjelmassa pysyminen. Perusrungoltaan ohjelma on kuitenkin tuollainen.

Sarjojen pituudet vaihtelevat, samoin käytettävät painot. Niistä voin kirjoitella aina joskus jonkin treenin kohdalla erikseen. Erikoistekniikoita (pudotus-sarjat, supersarjat, pakkotoistot) käytän myös vaihtelevasti joka treenissä.

Treenipäiviä en sido mihinkään viikonpäiviin, vaan pyrin treenaamaan kaksi treeniä, yksi lepo, kaksi treeniä, yksi lepo systeemillä, johon kuitenkin omat muutoksensa tuo epäsäännöllinen kolmivuorotyö.

Treeniä uuden ohjelman mukaan on nyt takana reilu viikko ja hyvin tuntuu treeni purevan. Alkuun pelkäsin liikkeitä ja sarjoja tulevan liikaa, mutta treeni on kulkenut erinomaisen hyvin ja palautunutkin olen treeneistä nopeasti. Osansa nopeaan palautumiseen uskon olevan uudella korkealaatuisella palkkarillani. Otin nimittäin dieetin jälkeen käyttöön Anabolic Overdrive 2 -palkkarin.

Minua kiinnosti tuossa sen korkealaatuiset raaka-aineet ja nopea katabolisen tilan kääntäminen anaboliseen tilaan. Ainoa epäilyttävä seikka tällaiselle ennakkoluuloiselle oli maku. Minä kun olen tottunut juomaan palkkarini suklaan makuisina ja Anabolic Overdriven makuvaihtoehdot olivat mustaherukka ja Appelsiini.

Kävin ensin ostamassa pöntöllisen mustaherukkaa Fit4You:sta. Hivenen ennakkoluuloisesti maistoin ensimmäisen kerran, mutta maku yllätti minut todenteolla, se oli herkullista. Hiukan kuin makeaa mustaherukkamehua, mutta jos mahdollista hiukan parempaa 🙂 Ja mikä parasta, olen huomannut palkkarin vaihtamisella selvän vaikutuksen palautumiseeni. Tästä rohkaistuneena tilasin saman tien Manniselta kolme purnukkaa appelsiinia. Nyt on sitäkin testailtu ja sen maku on mielestäni vielä parempi kuin mustaherukan. Tällainen ikuinen suklaafanikin juo noita oikein mielellään 🙂

Luin etukäteen että palkkari on kovaa vaahtoamaan ja niin se onkin, jos sekoittaa palkkarin sheikkaamalla sitä shakerissa. Jos taas sekoittaa sen pyörivällä liikkeellä, ei vaahtoa muodostu ollenkaan.

Suosittelen kyllä muillekin! Anabolic Overdrive 2:ta löytyy Manniselta appelsiinin makuisena (mustaherukka väliaikaisesti loppuun myyty) ja Astmista mustaherukanmakuisena 🙂

Ja muistakaahan käydä osallistumassa lisäravinneaiheiseen arvontaan TÄÄLLÄ! Arvottavana uusin Bodaus lehti herkkuproteiinipatukan kera!