ACKD dietti – alkutilanne

Tänään se alkoi, ACKD dietti nimittäin. Tästä päivästä eteenpäin kuukauden ajan ruokavalio koostuu Easy Diet annospusseista (kolme päivässä), Omega 3 kapseleista (neljä päivässä), merisuolasta (ruokalusikallinen päivässä) ja runsaasta määrästä vettä ja Vichyä. Treenipäivinä otan treenin jälkeen ”palkkariksi” 50 g heraisolaattia (joka on muuten Astmissa tarjouksessa…)

Kyllähän näillä iso mies päivän pärjää???
Viikko sitten maanantaina kävin InBody-mittauksessa. Mittaushetkellä (aamulla, ilman aamupalaa) pituus oli 187 cm ja paino 102,2 kg, josta rasvamassaa oli 16,6 kg. Rasvaprosentti oli siis mittauksen mukaan 16,2 % Nuo ovat kai ne tämän dietin osalta kiinnostavat arvot. Muuten oli mukava nähdä että mittauksen mukaan kehoni vasen ja oikea puoli ovat tasapainossa keskenään niin jalkojen kuin käsienkin suhteen. Yläkeho-alakeho suhteessa yläkeho on alakehoa edellä, jalkoihin pitäisi siis panostaa. Tämä toki oli minulla jo tiedossakin.

Hivenen tuli tankkailtua tuossa mittauksen jälkeen viikon mittaan, (niitä herkkuja tullaan kaiholla muistelemaan dietin aikana…) sillä sunnuntaina vaaka antoi dietin alkupainoksi lukeman 104,7 kg. Siitä on hyvä lähteä tiputtamaan 🙂

Dietin aloituskuvat oli luonnollisesti pakko ottaa ja kaipa ne pitää täällä julkaistakin vaikka aika pullasorsa kuvissa esiintyykin. No toivotaan että dietin jälkeen tilanne on toisin…
Kanssani yhtä aikaa ACKD dietin aloittaa hyvä ystäväni Karppa. Raportoin omien tuntemusteni ohella myös Karpan dietin edistymistä ja tuntemuksia. Karppa on 172 cm lyhyt pitkä ja dietin aloituspaino on 90 kg. Treenivuosia Karpalla on takana reilusti ja tämä on myös Karpalle ensimmäinen ketoosidietti.

Karpan aloituskunto näyttää tältä:

Tässä on siis alkutilanne, saapa nähdä mihin tässä päädytään dietin edistyessä… Helvetti on nyt alkanut!
Metallisydän

6 vastausta artikkeliin “ACKD dietti – alkutilanne”

  1. Huhu kun on kurjan näköiset eväät! 😀 Paljon noista tulee edes proteiinia päivässä? 100-150g? Lihathan tirisee korvissa ja silmissä pois. Hehe, no jos se ei noin lyhyellä dieetilä vielä. Tsemppiä vain! Varmaan lähtee kymppi helposti tuossa kuukaudessa.

  2. Alle sataan grammaan jää proteiinimäärä noista annospusseista, treenipäivinä sitten tuosta ”palkkarista” tulee n. 40 g lisää.Lihojen pitäisi säästyä kunhan keho menee ketoosiin ja alkaa käyttää rasvaa energianlähteenä…

  3. Hurja settihän tää on – mielenkiinnolla seuraan dieetin etenemistä. Tsemppiä!

  4. Eikös ruususuola olis parempi, eli himalajan vuoriston kristallisuola. Itse kallistuisin ainakin siihen. Tsemppiä ketoosiin.

  5. Muista sitten hommata purkkaa/pastilleja tai pestä hampaita usein, meinaan hengitys haisee ketolla aika saatanan pahalle, tietysti jokaisella eritavalla, mutta yleensä näin, myös hiki haisee ihan kissan kuselle joten salilla kannattaa pitää hajurakoa jos paljon porukkaa:) Mutta kyllä itse keton kokeilleena suosittelen sitä, tein vaan ilman tollasia valmis tsydeemejä, hyvin tippui paino ja suurin osa siitä olikin juuri rasvaa, alussa mentiin muutama päivä aika pihalla ja väsyneenä, mutta kyllä se olo omituisesti piristy tietyn ajan jälkeen, tsemiä kokeiluun äläkä anna periksi, ton ajan istuu vaikka päällään:)t-Jat

  6. Juri: Tänks, kyllä tässä tsemppiä taidetaan tarvita :)Anonyymi: Minähän en noista suolalaaduista mitään tiedä… Paula tuota suositteli, joten sillä mennään :)Jat: Purkkaa syksyn huomenna ostamaan pussikaupalla, pitää sitä jotain pureskeltavaa olla… hyvä jos samalla saa hengitystä raikkaammaksi 🙂 Ja periksi ei anneta, tämä vedetään läpi vaikka jäljelle jäisi vaan tikku-ukko!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta