Pumppitreeniä ojentajille

 

Taas on menossa niinsanottu kevyempi viikko. Minun kohdallani se tarkoittaa pidempiä, noin 12-15 toiston sarjoja pienemmillä painoilla. Sarjat tehdään hitaasti ja hallitusti erityisen puhtaalla tekniikalla ja keskittyen tuntumaan treenattavassa lihaksessa. Erityisen hyvin nämä pidemmät sarjat tuntuvat menevän perille käsiin.

Tällä kertaa vuorossa oli ojentaja. Ensimmäiseksi haettiin tuntumaa ja lämpöä ojentajiin ristikkäistaljassa perinetisellä ojentajapunnerruksella. Kun tuntuma oli saatu, siirryttiin ensimmäiseen ”oikeaan” liikkeeseen, eli dippiin. Kovin paljoa ei tarvinnut lisäpainoja käyttää jotta toistot pysyivät tuolla 12 toiston paremmalla puolella.

Seuraavana liikkeenä oli lattiapunnerrus. Siitä pieni näyte videon muodossa:

 
Lattiapunnerruksen jälkeen treeni viimeisteltiin puuduttavan pitkillä sarjoilla ranskalaista punnerrusta. Siitäkin pikkuisen videota:
 
 
 
Treenin jälkeen oli ojentajat mukavasti pumpissa. Harmi vaan että tuo pumppi katoaa kovinkin nopeasti ja jäljelle jää taas ne olkapäistä roikkuvat narut…
Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta