Hauista ja ojentajaa

Isketäänpä tänne hiukan Vegasin reissua edeltäviä treenikuvia. Ihan hyvin kulki silloin ja vielä paremmin kulkee nyt kun reilu viikko oli treenitaukoa ja into kasvoi aivan uusiin mittoihin. En ole pitänyt näin pitkää treenitaukoa moneen vuoteen, joten lepo teki varmasti hyvää.
 
Vuorossa oli käsivarsitreeni. Ensin hauis, sitten ojentaja ja lopuksi forkut.
 
Alkuun tietysti lämmittelyä erilaisilla heilutuksilla, vemputuksilla ja kepin pyörityksillä. Itse treeni alkoi hauiskäännöllä istuen, vuorokäsin niin että toista lähdetään nostamaan vasta kun toinen on laskettu alas. Näin saa keskityttyä kohdelihakseen koko toiston ajan. Tein liikkeen ns. rest-pause-sarjana, eli ensin tein sarjan loppuun, laskin painot alas, laskin kymmeneen ja jatkoin sarjaa vielä muutamalla toistolla. Näin sain jo ensimmäiseen liikkeeseen kunnolla tehoa.
 
viela lisa treenia 009
 
 
Toisena liikkeenä hauiskääntö mutkatangolla seisten pudotussarjoilla. Ensin tankoon isommat painot, leveä ote ja sarja loppuun asti. Sitten nopeasti painoja pois tangosta ja ote kapeammaksi. Jatketaan sarja loppuun asti.
 
viela lisaa treenia 013
 
 
Kahden ensimmäisen erikoistekniikka-liikkeen jälkeen kolmantena on vuorossa tuettu hauiskääntö taljassa. Tällä liikkeellä eliminoidaan kaikenlainen heiluminen ja muu huijaaminen pois ja saadaan teho kohdistettua juuri oikeaan kohtaan hauikseen. Hiukan pienemmät painot ja hitaat, hallitut toistot. Johan polttaa.
 
viela lisaa treenia 016
 
 
Neljäntenä liikkeenä muutama pumppaava sarja ristikkäistaljassa. Hyvä supistus saa ihanan polton aikaan hauiksen huippuun…
 
viela lisaa treenia 019
 
 
Hauistreeni viimeistellään Hammer-käännöllä. Tällä liikkeellä haen (huonolla menestyksellä) paksuutta hauikseen. Kaksi ensimmäistä sarjaa yhdellä pudotuksella, viimeinen sarja rest-pausena niin monella 10 sekunnin tauolla että koossa on 50 toistoa.
 
viela lisaa treenia 022
 
 
Nyt on hauis treenattu. Aika siirtyä ojentajaan. Ensimmäisenä liikkeenä ojentajatreenin kuningasliike, dippi. Tällä kerralla tein dipin ilman lisäpainoa, pitkiä sarjoja hitailla, hallituilla toistoilla.
 
viela lisaa treenia 028
 
 
Seuraavana liikkeenä hieno ojentaja-laite, jonka jälkeen suoraan ylätaljaan köydellä ojentelemaan. Köydellä loppusupistuksen saa tuntumaan erityisen hyvin. Muutama supersarja jotka alkaa polttaa ihan sairaasti.
 
viela lisaa treenia031
 
 
Ojentajatreenin viimeinen liike on tavallinen ylätaljapunnerrus. Taas hitaita hallittuja toistoja ja joka sarja ihan loppuun asti, viimeisen toiston jälkeen laskien painot hitaasti jarruttaen alas.
 
viela lisaa treenia 035
 
 
Treenin loppuun vielä muutamia sarjoja forkkuja. Kuvaaja lähti suihkuun joten jätän liikkeet teidän mielikuvituksenne varaan… 🙂
Metallisydän

2 vastausta artikkeliin “Hauista ja ojentajaa”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta