Jalkatreeniä videolla

Eilen tehtiin porukalla jalkoja. Nukuin edeltävänä yönä kevyet 11 tunnin yöunet (yövuorojen jäkeen), joten energiaa oli. Otin kameran mukaan ja velvoitin treenikaverin videoimaan omaa treeniäni. Loppuvaiheessa loppui kamerasta tietysti akku, mutta ihan hyvin saatiin jotain videollekin.
Ensin lämmiteltiin polkemalla kuntopyörillä (ikävää touhua, jaksoin liki kolme minuuttia) ja tehtiin muutama lämmittelysarja reiden ojennuksia ja koukistuksia koneissa.
Sitten itse treeniin. Ensimmäisenä liike, jonka nimeä en tiedä, mutta erittäin hyvin ottaa takareisiin ja pakaroihin. Sitä kolme kovaa sarjaa.
 
 
Viimeiseen sarjaan hiukan lisää painoa ja pusertamaan. Siitä ei videota kannattanut ottaa, sen verran lyhyeksi sarja jäi. Kuva kuitenkin:
 


Seuraavaksi etukyykkyä, josta suoraan hackiin ja siellä eturieisitä loputkin tehot irti. Kolme kovaa sarjaparia tätäkin.

 
Kolmantena liikkeenä Savolaisen Markon opettama reiden sviippeihin kohdistuva hack-kyykky., jossa jalkaterät on suunnattu ulospäin ja polvet tietenkin viedään myös ulospäin jalkaterien suuntaisesti. Tätä vain kaksi kovaa sarjaa.
 
 

Jälleen myös perinteinen valokuva jälkimmäisestä sarjasta.


Tässä kohdassa loppui kamerasta akku ja kuvaaminen loppui tietysti siihen. Treeni kuitenkin vielä jatkui askelkyykyllä. Molempiin käsiin kahdenkympin levypainot ja askeltamaan niin pitkälle kuin jaksoi, sitten painot pois ja matka jatkui… Vain yksi sarja.

Loppuun kovat kolme sarjaa reiden ojennuksia ja koukistuksia pidoilla. Kovin oli reidet hapoilla ja oksennuksen maku suussa treenin lopuksi. Pohkeiden treenaaminen sai jäädä toiseen kertaan. (itse olisin tietysti jaksanut mutta treenikavereilla loppui kunto…)

Tässä treenissä ei juurikaan käytetty tehokeinoja, kuten pudotuksia tai pakkotoistoja. Ainoina askelkyykyn pudotus ja pidot reiden ojennuksissa ja koukistuksissa. Silti jalat on nyt ihan hyytelönä. Hyvin siis meni perille tavalliset suorat sarjatkin. Ensikerralla samantyylinen setti mutta pudotussarjoilla ja pakkotoistoilla. Jos vaikka saisi hiukan lihaa tarttumaan noihin onnettomiin rimpuloihin, joita joissakin piireissä jaloiksi kutsutaan…

 

Palkkari, saunaan ja kotiin tekemään ruokaa, jotta keho saa tarvitsemansa ravintoaineet treenin jälkeen. Kunnon bodarihan ei koskaan syö roskaruokaa, vaan pelkästään puhdasta ruokaa. Mutta minäpä syönkin ranskalaisia ja kanaa! Nami!

 
Sitten sohvalle loppuillaksi. Saatte arvata katsottiinko OZ:ia DVD:ltä vai Täydellisiä naisia digiboksilta…
 
Metallisydän

9 vastausta artikkeliin “Jalkatreeniä videolla”

  1. hyvä että otit videota jalkatreenistä, tosta sai itelleenkin vinkkiä omaan treeniin =) tossa täydellisten naisten katsomisessa näyttäs tulevan unikin jo silmään 😀

  2. Täydelliset naiset on parhautta, mut niin on kyl OZ:kin!Mä oon kans nyt alkanu tekemään tota hackia väärin päin (eka liike) ja ei se mulla kyl käy takareisiin?! Etureisiin ja hanuriin kyl käy aika muikeesti, mut ei olleskaan takareisiin. Onks sulla tossa Savolaisen veriossa kantapäät yhdessä? Täytynee pistää kokeiluun. Kiitos näistä!

  3. Anonyymi: Mistä arvasit mitä katottiin? :)Jonna: Mulla se ei taas mee lainkaan etureisiin… Pääasiassa pakaroihin, ne on seuraavana päivänä aina ihan tulessa, mutta myös takareisiin… :)Savolaisen versiossa joo kantapäät yhdessä ohkasen painolevyn päällä niin ei kantapäät nouse ja jalkaterät V-asennossa.

  4. Pitää heittää tähän väliin kommentti aivan muusta kun ajattelin että tämä voi naurattaa muitakin.Treeni uran alussa kuulin jostain ”lankkupenkki”hommasta ja totesin että tätähän täytyy kokeilla.Mutta eipä siinä mitään,mutta kun en tiennyt että mitä se koko homma tarkoittaa mutta kokeiltava on.Joten eikö lautatapulista hakeen 2X4 ja ihmettelemään,aikani tuumailin ja totesin että tuohon kai se täytyy penkille laittaa pituus suuntaan.Siinä parin sarjan jälkeen totesin ettei tämä ole minun juttu.Kunnes muutaman vuoden jälkeen selvisi ettei se selän alle tulekkaan.Oppia ikä kaikki.

  5. Ootko ihan varma ettet tehnyt elämäsi virhettä? Tuollahan olisi saattanut olla ihan mielettömät lihaskasvua edesauttavat vaikutukset… pitäsköhän koittaa 🙂

  6. Kyllä siinä oli venytystä tarpeeksi,vaikka tulokset olisi näkyneet myöhemmin niin liian raakaa oli.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta