Viimeaikojen treeneistä

Kuten olen jo tainnut täälläkin valitella, on olkapääni taas todella kipeä. Kiertäjähän siellä taas on tulehtunut. Edellisestä kerrasta ehtikin mennä jo reilu pari vuotta. Aiemmin tämä oli tuttu vaiva, jompi kumpi olkapää tulehtui noin kerran vuodessa. Sitten jätin tasapenkin kokonaan pois ohjelmasta ja aloin jumpata ja lämmitellä enemmän olkapäitäni. Pitkään menikin hyvin, mutta nyt se on taas kipeänä. Yhden lääkekuurin tässä jo ehdin syödä, nyt on toinen menossa…

Tein tässä muutoksen treeniohjelmaankin tuon olkapäävaivan vuoksi.

Normaali treenijako minulla on seuraavanlainen:
1. rinta & ojentaja
2. jalat (+ alkuun leuanvetoa)
(lepo)
3. olkapäät & hauis
4. selkä & vatsa
(lepo)

Nyt muutin ohjelman seuraavanlaiseksi:
1. jalat (+ alkuun leuanvetoa)
2. hauis & ojentaja
(lepo)
3. selkä & vatsa
4. rinta & olkapäät
(lepo)

Näin ajattelin olkapään kuntoutuvan paremmin, kun suurempi rasitus sille on vain kierron yhtenä päivänä. Teen muutenkin nyt tuon rinta & olkapää -päivän melko kevyesti pumppaillen keskittyen tuntumaan, jos vaikka saisi tuon olkapään tuosta kuntoon jossakin vaiheessa ja pääsisi treenaamaan taas kunnolla nuokin lihasryhmät…

Muilta osin on kyllä treeni kulkenut taas ihan hyvin, edistystä on tullut ja hyvältä on tuntunut. Erityisesti tuo selkäpäivän kuningasliike, pukeiltaveto on kehittynyt ihan mukavasti. Parin kuukauden aikana on tulos noussut parikymmentä kiloa. Lievää kehitystä on ollut havaittavissa myös jalkaliikkeissä. Nuo selkä ja jalat ovatkin ne heikoimmat osa-alueeni, joten kaikki kehitys niihin on ihan tervetullutta 🙂

Metallisydän

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta