Selkää Supermassan kanssa

Tätä se sitten teettää. Nimittäin yövuorot ja niiden jälkeen n. 11 tunnin kunnon unet pitkälle iltapäivään. Kello on yli viisi ja uni ei tule, ei sitten millään. No käytetäänpä tämä valvominen sitten hyödyksi ja tehdään päivitys blogiin. Tällä kertaa taas ihan oikeeta treeniasiaa 🙂

Nautin (kärsin) niin suunnattomasti jalkatreenistä Supermassan kanssa, että Paula järjesti minulle vielä toisen treenin suurimman idolini kanssa. Juuri kun alkoi jalat taas kantaa edellisen Markon ohjaaman treenin jäljiltä, oli edessä seuraava kidutussessio. Tällä kerralla rääkättiin selkää 🙂

Valmiina treeniin:
selka 002

Ja siitähän se sitten alkoi, ylätaljasta. Jo jalkatreenistä tuttuun tapaan pudotuksia ja pitoja sekä pakkotoistoja Markon avustamana. Voi sitä tuskansekaista nautintoa!

selka 008
 
selka 005
 
Seuraavaksi alatalja, jonka olen tehnyt aivan päin persiitä tähän asti. Ilmankos ei ole selkä kehittynyt halutulla tavalla. No jos vaikka nyt uusilla opeilla alkaisi jotain tapahtua!
 
 
Videota alataljan viimeisestä sarjasta. Saatana että poltti, eikä painoa ollut juuri mitään!
 
 
 
Ja juuri kun tuntuu siltä, että selästä ei saa enää revittyä mitään irti, on seuraavan liikkeen vuoro.
 
selka 013
 
selka 016
 
Oli Ulvilan poika jälleen kovilla. Kyllä siinä taas tuli äitiä ikävä 🙂 Ja vielä oli pullover tekemättä.
 
selka 018
 
Selkätreeni viimeisteltiin räkkivedolla. Marko uhkasi että liki kahtasataa mennään, mitä en itse oikein ollut valmis uskomaan sillä poltolla koko selässä. No 190kg taisi viidesti tulla kovimmassa sarjassa. Kyllä se Marko vaan nämä hommat tietää 🙂
 
Tässä parit videot vedoista.
 
 
 
Treenin lopuksi Marko vielä neuvoi hieman suoritustekniikoita takaolkapäille ja veti minulle pienen hauispumppitreenin. Hitto kun tuntui siltä, että hauis repeää! Eipä paljon morjesteltu kavereille kotimatkalla 🙂
 
selka 028
 
selka 031
 
selka 033
 

Kyllä tuli taas niin paljon uusia vinkkejä (ja oikeita suoritustekniikoita) omaan treeniin, että eiköhän sitä kehitystäkin ala tulla! Nyt aloitankin ensiviikosta oikein rankan treenikauden. Useamman päivän huilitauot ovat nyt historiaa, samoin kevyemmät treenit. Nyt aletaan taas painaa täysillä, ja tällä kerralla täysillä tarkoittaa oikeasti täysillä! Sarjat tehdään loppuun asti ja jatketaan vielä senkin jälkeen! Erikoistekniikoita käytetään repimään lihas riekaleiksi! Periksi ei enää anneta! Saatana, nyt kehitytään!

Kiitos jälleen Markolle mahtavasta treenistä ja neuvoista! Kehitys ei ole enää kuin omasta nupista kiinni 🙂
Metallisydän

5 vastausta artikkeliin “Selkää Supermassan kanssa”

  1. Kuulosti välillä Teräsbetonilta.Nuo viimeset lauseet ei kuulostanu taas sit yhtään järkevältä. Kuka tahansa pystyy reenaan kovaa, harva pystyy treenaan oikein. Kannattaa oikeesti miettiä, että onko peruskunto sillä mallilla, että pystyt lyömään isoa remmiä päälle ja vieläpä yhtäkkiä ja jatkuvalla syötöllä. Onko sulla pitkä urheilutausta, erittäin hyvä peruskunto ja perusvoimataso, käytätkö douppia? Tuo uus treenimetodi kuulostaa siltä, että siitä on järki niin kaukana, että oksat pois ja vähä latvoista.Enkä sinuna vertaisi itseäsi Markoon, jolla on todella pitkä urheilutausta. Siinä on eri kapasiteettiä tehdäkin kovempaa jumppaa, mutta missään urheilulajissa ei ammattimaisessa valmennuksessa ole tarkoitus vetää aina täysiä. Keho ei kerkeä palautua ja siinä onkin sitten paskanen suo edessä.Tietenkin teet, mitä parhaaksi näet, mutta jos meinaat tuolla, onnettomuusalttiilla meiningillä jatkaa, niin toivon, että minä olen tässä väärässä.- Joni

  2. Vai teräsbetonilta, ei saatana! Mieluummin Maj Karman Kauniilta Kuvilta!Tuosta lopusta saattoi tosiaan saada hieman vääränlaisen kuvan. Ei tietenkään ole tarkoitus alkaa treenaamaan samalla tavalla kuin Supermassa! Lähinnä vaan ottaa opikseni Markon antamista vinkeistä ja opeista. Yksi tärkeä oppi oli osata ottaa lihaksesta kaikki irti pienemmillä treenipainoilla kuin ennen. Markon ohjaamissa treeneissä käytin paljon aiempaa pienempiä painoja, mutta suoritusteksiikkaan ja tuntumaan lihaksessa kiinnitettiin erityistä huomiota, samoin kuin siihen, että tehdyissä liikkeissä työ tehtiin juuri tietyllä lihaksella eliminoiden avustavat lihakset pois, ja erityisesti siihen, että sarjat tehtiin oikeasti loppuuan asti. Tämä tuntui toimivan todella hyvin.Eihän minulla nyt mitenkään riitä rahkeet samanlaiseen treenaamiseen kuin Markolla, enkä missään nimessä ole vertaamassa itseäni Markoon! Luonnollisesti teen treenini itselleni sopivalla tavalla unohtamatta kuunnella omaa kehoani. Aiemmin olen luullut treenaavani kovaa, nyt tiedän miten treenataan kovaa ja aion käyttää sitä tietoa hyväkseni. Ja kyseessähän on siis kova treenijakso. Edelleen pidän treenissä hieman kevyempiä jaksoja säännöllisin väliajoin. Nyt on taas tuollainen kevyt jakso takana ja aika alkaa painaa täysillä. Nyt riittää energiaa ja motivaatiota.Tuo täysillä ei tietenkään tarkoita että jokainen treeni olisi yhtä kova kuin nuo Markon ohjaamat, ei siihen olisi mahdollisuuttakaan, treenaanhan osittain yksin. Tarkoitus on kuitenkin treenata kovempaa kuin aiemmin, tosin todennäköisesti pääasiassa pienemmillä painoilla kuin ennen.Enpä nyt tiedä selvensikö tämä mitään. Tarkoitus ei ole kuitenkaan itseään teloa, lihashuoltoon tulen myös kiinnittämään entistä enemmän huomiota. Ja järki tulee pysymään päässä jatkossakin 🙂

  3. Tuo kuulosti jo paljon järkevämmältä. Ymmärsin sen alkuperäisen jutun siis väärin. Siinä tais olla ripaus testohuuruista uhoa mukana, joten en siltä katkulta nähny koko totuutta.Kuulostaa paljo paremmalta mun korvaa tuo, mitä ny tarkensit.Ei muutaku kovaa ajoa.- Joni

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta